ساخت لباس برای بازی های ویدیویی

توليد انواع آپامه ها و سيستم هاي آپامه اي

ساخت لباس برای بازی های ویدیویی

80lv: اول از همه، ممکن است خودتان را به ما معرفی کنید؟ اهل کجا هستید، چه کاری دارید، چگونه شروع به کار در این زمینه کردید؟ به نظر می رسد که شما کارهای مختلفی از لباس گرفته تا محیط انجام می دهید، بنابراین بسیار خوب است که یاد بگیرید چگونه وارد این کار شدید.

ما BlakOpal و Trilo Byte هستیم که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو در ایالات متحده مستقر هستیم.تیشرت گیمینگ ما هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی هنرمند هستیم. ما با هم و به طور جداگانه روی پروژه‌های دنیای واقعی کار کرده‌ایم، مانند لباس‌های سفارشی (مانند کت، کرست و لباس دزدان دریایی)، میله‌ها و مبلمان سفارشی، چرخ فلک با نیروی انسانی، کشتی دزدان دریایی فضایی به طول ۴۰ فوت، و حتی یک زیگورات بزرگ قابل صعود BlakOpal دارای پیشینه قوی در طراحی گرافیک، سه بعدی و انیمیشن است، در حالی که پس زمینه Trilo کمی متنوع تر است و تبلیغات، بازاریابی و طراحی صنعتی را نیز پوشش می دهد. ما عاشق هنر و تکنولوژی هستیم و بیشتر عمرمان این کار را انجام داده ایم.



ما در سال 2008 زمانی که یک سال از Burning Man (یک جشنواره فرهنگی و هنری در شمال نوادا) مرخصی می‌گرفتیم، وارد تولید محتوا برای دنیای مجازی شدیم و وقت زیادی در اختیار داشتیم. در آن زمان، ما یک مستند بی بی سی به نام Visions Of The Future را کشف کردیم که توسط دکتر میچیو کاکو ارائه شده بود - یک فیزیکدان نظری و آینده پژوه درخشان که ما از طرفداران بزرگ او هستیم. او در این برنامه در مورد جهان های مجازی به ویژه Second Life صحبت کرد و حتی اشاره کرد که آنها نسخه مجازی Burning Man را دارند که در جهان اتفاق افتاده است. ما تصمیم گرفتیم آن را جستجو کنیم و آن را بررسی کنیم و بلافاصله درگیر شدیم. ما سال‌ها در آن زمان هنر دوبعدی و سه بعدی می‌سازیم، و بلافاصله شروع به ساختن چیزها و بازی در اطراف کردیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

لباس در بازی ها
80lv: بخش بزرگی از کار شما را لباس تشکیل می‌دهد، بنابراین اجازه دهید امروز در مورد اصول کلی لباس در بازی‌ها صحبت کنیم. به طور کلی، یک دارایی لباس در یک بازی چیست - آیا مش، ​​برخی بافت‌ها و UV است؟ آیا فیزیک لزوماً دخیل است؟

تریلو: فکر می‌کنم تعریف به پلتفرم بستگی دارد.

BlakOpal: زمانی که ما در Second Life شروع کردیم، ایجاد لباس‌ها عمدتاً به کار بردن لایه‌های بافت روی آواتار یا شی‌های ابتدایی ساده بود (SL آنها را prims می‌نامد). بعداً، آنها پشتیبانی از مدل های سه بعدی را اضافه کردند.

Trilo: در اکثر برنامه های سه بعدی از جمله یونیتی، لباس ها ترکیبی از مدل سه بعدی هستند که UV ها را برای آن بریده یا باز کرده اید و بافت ها و موادی که روی مدل اعمال می کنید. فیزیک می تواند درگیر باشد اما الزامی نیست.

BlakOpal: اما این چیزی فراتر از فیزیک است، شما همچنین باید برخورد کننده ها را ایجاد و پیکربندی کنید تا لباس به جرم بدن احترام بگذارد و از آن عبور نکند.

Trilo: SineSpace اولین دنیای مجازی است که ما از آن آگاه هستیم که دارای فیزیک پارچه است. زمانی که در سال 2016 متوجه شدیم که این امکان وجود دارد، درگیر شدیم.

BlakOpal: ما اولین خالقانی بودیم که در دسامبر 2016 لباس هایی با فیزیک پارچه کار در SineSpace داشتیم.

تریلو (با خنده): فکر نمی کنم در آن ماه اصلا نخوابیدم. فهمیدن آن و اینکه آن را طوری رفتار کند که ما می‌خواهیم، ​​زمان زیادی را صرف کرد!

تولید پوشاک
80lv: شما اخیراً یک آموزش خوب در مورد نحوه ایجاد لباس در SineSpace منتشر کرده‌اید، اما من می‌خواهم یاد بگیرم که واقعاً چگونه این تی‌شرت را ساخته‌اید. راه خوبی برای ایجاد دارایی مبتنی بر پارچه چیست؟ آیا از Marvelous Designer یا هر ابزار دیگری برای آن استفاده می کنید؟ یک راه خوب و قابل اعتماد برای ایجاد لباس برای بازی چیست؟

تریلو: خیلی ممنون. این پیراهن من نبود، یک مدل عمومی بود که قبلاً با بسته ویرایشگر SineSpace عرضه می شد. آن‌ها دیگر آن را شامل نمی‌شوند (برای اینکه سعی کنید اندازه فایل Editor Pack را کاهش دهید)، اما یک دسته کامل از الگوهای لباس رایگان برای سازندگان در mod.io در دسترس دارند.

یکی از چیزهای عالی در مورد ساختن چیزهایی برای SineSpace این است که مبتنی بر موتور بازی Unity است و یونیتی می تواند تقریباً با هر چیزی کار کند. شما می توانید از هر برنامه مدل سازی سه بعدی که دوست دارید استفاده کنید، تا زمانی که بتواند یک فایل FBX، DAE یا OBJ را صادر کند. شما می‌توانید از برنامه‌های رایگان مانند Blender گرفته تا برنامه‌های تجاری مانند ZBrush، Modo، Cinema 4D، Marvelous Designer، Maya... این فهرست ادامه دارد. فقط باید برنامه (یا برنامه هایی) را پیدا کنید که دوست دارید و در حد بودجه شما باشد و یاد بگیرید چگونه از ابزارها استفاده کنید.

برای تکسچرینگ، می‌توانید از برنامه‌های رایگان مانند GIMP (برنامه دستکاری تصویر گنو) یا Krita یا برنامه‌های تجاری مانند Pixelmator، Photoshop، Substance Painter یا Mari استفاده کنید. بسیاری از برنامه‌های مدل‌سازی دارای ابزارهای بسیار خوبی برای بافت‌سازی هستند. انتخاب‌ها در اینجا بی‌پایان هستند، این در مورد یافتن برنامه مناسب برای بودجه شما و یادگیری نحوه استفاده از آن است.

BlakOpal: من دوست دارم یک قطعه را در Marvelous Designer شروع کنم، اما از آنجا به برنامه های دیگر می رود. روکش پارچه در Marvelous Designer یک راه عالی برای شروع یک قطعه است.



تریلو: روند کار ما کمی متفاوت است. از آنجایی که ما دو نفر هستیم، هر کدام بخش‌های مختلفی از فرآیند را بر عهده می‌گیریم. ما دائماً در مورد طرح‌ها و ایده‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم، اما وقتی نوبت به مدل‌سازی و بافت لباس می‌رسد، معمولاً BlakOpal حرف اول را می‌زند. من میگیرمبیشتر یک هنرمند تکنیکی است و زمان زیادی را صرف کارهایی مانند یافتن مواد مناسب برای استفاده BlakOpal و همچنین انجام تمام کارهای فنی کنید: ایجاد مدل های LOD، کار بر روی فیزیک، راه اندازی و آزمایش قطعه در SineSpace، این جور چیزها



برای کسی که تازه شروع به کار کرده است، در اینجا گردش کاری است که من توصیه می کنم. پس از نصب یونیتی و بسته ویرایشگر SineSpace (آموزشی را که من در مورد آن ساخته‌ام در اینجا ببینید)، یک کپی از مدل‌های آواتار (که در بسته ویرایشگر موجود است) بردارید و آنها را در هر برنامه مدل‌سازی که استفاده می‌کنید بارگذاری کنید. در برنامه، آن را قفل کنید تا نتوانید به طور تصادفی آواتار را به هم ریخته یا اندازه آن را تغییر دهید، و سپس فقط مدل لباس خود را دور آن بسازید. سعی کنید کارآمد کار کنید - SineSpace محدودیت هایی برای استفاده از چند ضلعی دارد (این اطلاعات در ویکی SineSpace در اینجا پست شده است). هنگامی که از مدل خود راضی بودید، زمان آن رسیده که مدل را باز کنید و UV های خود را برش دهید. اکثر برنامه های مدل سازی ابزارهایی برای انجام این کار دارند یا می توانید نرم افزارهای تخصصی مانند Rizom UV را تهیه کنید. از آنجا، قطعه خود را با استفاده از برنامه انتخابی خود تکسچر می کنید.

هنگامی که مدل و بافت های خود را دارید، همه چیز را به یونیتی بیاورید و از ابزارهای موجود در بسته ویرایشگر برای تنظیم و آپلود آن در SineSpace استفاده کنید.

بافتنی لباس
80lv: کمی در مورد کار با متریال و بافت لباس برایمان بگویید؟ شما اغلب لباس های بسیار پیچیده، با یک دسته از الگوها و اشکال بسیار پیچیده می سازید. چگونه روی پارچه ها برای آنها کار می کنید؟ معمولاً منابع و الهام‌بخش آن را کجا می‌یابید؟

BlakOpal: من سال ها از فتوشاپ استفاده می کنم، اما این روزها یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تکسچرینگ، Substance Painter است. روشی که از مواد مبتنی بر فیزیکی استفاده می کند و به شما امکان می دهد ببینید در شرایط نوری مختلف چگونه به نظر می رسد واقعا شگفت انگیز است.



تریلو: چه بر روی ساختمان‌ها، محیط‌ها یا لباس‌ها کار کنم، زمان زیادی را صرف تحقیق و بررسی مواد می‌کنم. من دوست ندارم از چیزی مستقیماً از بافت یا کتابخانه مواد استفاده کنم - با چیزی بازی می کنم یا عناصر را ترکیب می کنم تا زمانی که به چیزی که احساس درستی داشته باشم، دست پیدا می کنم. من از برنامه های مختلفی استفاده می کنم، از Photoshop گرفته تا Filter Forge تا Substance Designer و Substance Alchemist کاملاً جدید. من تا کنون فقط کمی از Alchemist استفاده کرده ام، اما آن را دوست دارم و دوست دارم که آن برنامه به کجا می رود.

آماده سازی لباس برای SineSpace
80lv: آیا من حق دارم که فرض کنم ویژگی لباس SineSpace در واقع به شما اجازه ایجاد مش را نمی دهد، بلکه به شما کمک می کند همه چیز را تنظیم کنید و مطمئن شوید که در Unity و SineSpace اجرا می شود؟ آیا می توانید به ما بگویید رایج ترین اشتباهات این تنظیمات چیست؟ چگونه می توانیم از این اشتباهات جلوگیری کنیم و مطمئن شویم که پروژه های لباس در SineSpace به خوبی کار می کنند؟

تریلو: کاملاً حق با شماست. بسته ویرایشگر SineSpace شامل برنامه مدل‌سازی سه بعدی یا نرم‌افزار بافت‌سازی نمی‌شود. آنها ابزارهایی را می سازند که شما برای آماده سازی قطعات شما نیاز دارید و آنها را در دنیای مجازی خود آپلود می کنند. برای لباس، این یک فرآیند بسیار ساده است - شما مدل آواتار را در صحنه خود قرار می دهید و سپس مدل لباس خود را اضافه می کنید. سپس یک جزء اضافه می‌کنید، فرم را پر می‌کنید و روی چند دکمه کلیک می‌کنید.

رایج‌ترین اشتباهاتی که من دیده‌ام که افراد مرتکب می‌شوند، مقیاس‌بندی یا موقعیت‌یابی اشتباه است. اگر لباس در مقیاس اشتباه ساخته شده باشد یا با آواتار مطابقت نداشته باشد در حالی که مختصات XYZ 0,0,0 است، نتایج ناخواسته ای دریافت خواهید کرد. بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که مدل آواتار را در برنامه مدل سازی سه بعدی خود قفل کنید تا به طور تصادفی اندازه یا موقعیت را تغییر ندهید.

لباس های تقلبی
80lv: به نظر می رسد تقلب بخش بزرگی از کل کار است. آیا می توانید به ما بگویید هنگام اطمینان از اینکه لباس ها با آواتار خوب کار می کنند باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ با یک پیراهن، همه چیز کاملاً قابل توضیح است، اما چگونه می توانید همه چیز را تنظیم کنید وقتی که کار مفصل تری مانند یک کت یا یک لباس فانتزی انجام می دهید؟

Trilo: SineSpace دارای یک اتوریگر بسیار خوب است که دقیقاً در قسمت لباس تعبیه شده است. تا زمانی که قطعه شما به خوبی طراحی شده باشد، ریگر نتایج بسیار خوبی به شما خواهد داد. ما به ندرت نیاز به انجام هر گونه نقاشی با وزن دستی را احساس می کنیم.

BlakOpal: یک راه خوب برای اطمینان از حرکت و جابجایی قطعه این است که از چند ضلعی های بیشتری در مدل خود در مکان هایی که بیشترین خم شدن را انجام می دهد استفاده کنید.


تنظیم لباس برای فروش در SineSpace
80lv: SineWave همچنین به شما این امکان را می دهد که مستقیماً محتوای خود را از طریق پلاگین SineSpace بفروشید. باورنکردنی و بسیار راحت به نظر می رسد: می توانید کل چیز را در خود ویرایشگر تنظیم کنید! روش خوبی برای تنظیم دارایی برای فروش چیست؟

Trilo: بله، این یک سیستم بسیار عالی است. وقتی لباس خود را تنظیم می کنید، یک جزء خوب مجازی اضافه می کنید و فقط فرم را پر می کنید. همه آپلودها به یک شبکه پیش نمایش می روند تا بتوانید همه چیز را آزمایش کنید و مطمئن شوید که آنطور که می خواهید به نظر می رسد. شما همچنین می توانید در جهان عکس بگیرید. هنگامی که قطعه شما آماده شد، می توانید به عقب برگردید و مطمئن شوید که توضیحات، تصاویر، قیمت فروش و سایر جزئیات به درستی پر شده است، سپس آن را آپلود کنید.بدست آورید و تست نهایی را انجام دهید. می‌توانید بررسی کنید که فهرست فروشگاه چگونه در شبکه پیش‌نمایش ظاهر می‌شود، و وقتی همه چیز درست است، روی دکمه‌ای در وب‌سایت کلیک کنید تا آن را برای بررسی ارسال کنید. به محض تایید، در شبکه زنده و اگر می خواهید آن را بفروشید در فروشگاه SineSpace ظاهر می شود.

نظر شخصی
80lv: برداشت کلی شما از راه توسعه SineSpace چیست؟ آیا پتانسیل زیادی در ساخت فروشگاه و کسب درآمد از دارایی های خود می بینید؟

BlakOpal: بله، ما پتانسیل های زیادی را می بینیم. من فکر می کنم یک فروشگاه مکانی عالی برای دیدن کل مجموعه است. فروشگاه SineSpace عالی است، اما فهرست‌های موجود در صفحه ممکن است کمی تصادفی باشند.








1 از 2

Trilo: ما به مدت 2 سال و نیم یک فروشگاه مجازی در SineSpace داریم و مطمئناً فکر می کنیم که ارزش دارد. مرور صفحات فروشگاه می تواند سرگرم کننده باشد، اما بسیاری از اوقات افراد دوست دارند با هم در یک فروشگاه مجازی قدم بزنند. من عاشق محیط های ساختمانی هستم و به منطقه مغازه به عنوان فرصتی برای هنر بیشتر فکر می کنم. من دوست دارم مغازه خود را در منطقه بزرگتری بسازم که مردم بتوانند در آن کاوش کنند و از آن برای عکس گرفتن استفاده کنند. مغازه فعلی ما مسیرهایی برای پیاده روی در جنگل، رودخانه و آبشار، آهوها و خرگوش ها در اطراف، پرندگان در آسمان بالای سر و شگفتی های دیگر دارد. ما به قدرت دنیای مجازی اعتقاد زیادی داریم. نه فقط برای آموزش و جلسات، بلکه برای مردم برای معاشرت و بازی با هم. ما احساس می کنیم که SineSpace بهترین دنیاهای نسل بعدی است. آنها در حال ساختن دنیایی هستند که به‌خوبی به جمعیت‌های آنلاین بسیار بزرگ‌تری برسد و مردم بتوانند با رایانه، هدست، تبلت و حتی تلفن به آن متصل شوند.


P.S.
لباسی که در بیشتر اسکرین شات ها به نمایش می گذاریم، لباس جدید ماست. پست وبلاگ ما در مورد آن با اطلاعات و تصاویر بیشتر اینجا است.

سایر لباس ها:

لباس دزدان دریایی دلپذیر
کت و شلوار شام
در نهایت، در اینجا چند آموزش در مورد موضوع مورد بحث وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

شروع کار با Unity و SineSpace
آموزش پوشاک SineSpace
راهنمای اسلات و لایه های لباس
آموزش الگوهای اضافی لباس
BlakOpal و Trilo Byte، سازندگان SineSpace
مصاحبه توسط کریل توکارف انجام شد
اگر این مقاله برای شما جالب بود، در زیر تعدادی از دارایی های Unity Store مرتبط را لیست می کنیم که ممکن است برای شما مفید باشد:
سایت منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.