تحول دیجیتال - چالش نهایی برای صنعت مد

توليد انواع آپامه ها و سيستم هاي آپامه اي

تحول دیجیتال - چالش نهایی برای صنعت مد

راجر بخش بازاریابی را در Deloitte Digital در سوئیس رهبری می کند. او با بیش از 15 سال تجربه کار عمدتاً با برندهای جهانی در صنعت مد و تجمل، در کمک به سازمان‌های بزرگ برای هدایت نوآوری و تعریف و اجرای استراتژی‌های دیجیتال تخصص دارد.

خلاصه
صنعت مد در نتیجه مستقیم ظهور فناوری و تأثیر آن چاپ عکس روی تی شرت بر رفتار مصرف کننده دستخوش تغییرات بزرگی شده است و باید با آن سازگار شود.
تحول دیجیتال ابزاری است که از طریق آن می توان از برند و شهرت در یک محیط نامشخص و پیچیده محافظت کرد
در دسترس بودن داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل‌ها می‌تواند توسط شرکت‌های مد به‌طور استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد تا تجربه مصرف‌کننده را تطبیق دهد و به مشتری اجازه دهد تا راه را رهبری کند.
چالش نهایی برای شرکت های مد این است که تحول دیجیتال را در هر جنبه ای از فرهنگ سازمانی خود اعمال کنند
دیجیتالی شدن در مد - صنعت چگونه در حال تغییر است؟
صنعت مد، از خرده فروشان با تخفیف جهانی گرفته تا برندهای لوکس انحصاری، بخش قابل توجهی از اقتصاد جهانی را هدایت می کند. مد یکی از چالش برانگیزترین زمینه هاست که به شدت تحت تاثیر عدم قطعیت اقتصادی جهانی و همچنین روندهای متمایز و تغییرات صنعتی است. در پاسخ به فشار برای رشد و بهره وری هزینه، بسیاری از برندها مجموعه ای از ابتکارات را برای بهبود سرعت خود در بازار و اجرای نوآوری پایدار در طراحی محصول اصلی، تولید و فرآیندهای زنجیره تامین خود آغاز کرده اند.

یک چالش اساسی برای بسیاری از برندهای مد این است که به طور فزاینده ای از انتظارات مصرف کنندگان عقب می مانند. نقش مصرف کننده از یک رعایت غیرفعال به سلطه فعال تغییر کرده است. آنها دیگر به صرف خرید محصولات مد راضی نیستند. رشد تصاعدی در استفاده از فناوری های دیجیتال به آنها قدرت بخشیده است. آنها می خواهند تعامل داشته باشند، تعلق داشته باشند، تأثیر بگذارند و برندهایی باشند که از آنها خرید می کنند. آنها آگاه، گزینشگر و مسئول، به ظاهرشان در عموم و در رسانه های اجتماعی و به درک کالاهایی که می خرند و دارند اهمیت می دهند. اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان از کانال های دیجیتال قبل، در حین یا پس از خرید خود استفاده می کنند.

این بدان معنی است که تبدیل شدن به یک برند دیجیتالی را دیگر نمی توان یک تجارت جداگانه در نظر گرفت. در عوض، به طور فزاینده‌ای برای سازمان‌ها و کل رابطه مصرف‌کننده و برند، اساسی خواهد بود. دیگر هیچ بخش مصرف کننده معمولی، هیچ جغرافیایی، و هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد.

استانداردهای جدیدی از خدمات و تجربه در حال تنظیم هستند، و بیشتر در مورد دور شدن از یک برند محصول به تبدیل شدن به برندی است که گزاره های مبتنی بر زمینه و مصرف کننده محور را شکل می دهد و اجرا می کند - برندی که کل اکوسیستم تجربه خود را در نظر می گیرد. کسب‌وکارهای قدیمی با سیستم‌ها و فرآیندهای آنالوگ بر اساس این استانداردهای جدید مورد قضاوت قرار می‌گیرند و در مقایسه خود را منسوخ و منسوخ می‌دانند.

اما بسیاری از برندها هنوز در تعجب هستند که چگونه شکاف دیجیتال را پر کنند. با توجه به آنچه در خطر است - میراث و هویت برند - مسیر بسیار ظریفی برای پیمودن است. هرگونه جلوه دیجیتالی برند - از پلتفرم های اجتماعی گرفته تا توزیع کنندگان شخص ثالث - باید با ارزش های برند بازتعریف شود و باید متناسب با نیازهای مصرف کننده باشد. یک پیشنهاد دیجیتال نامناسب یا عمومی ممکن است در واقع شکاف دیجیتال را افزایش دهد و حتی تهدیدی برای برند و شهرت باشد.

ریسک شهرت - محافظت از برند در زمان تغییر
ساختن یک برند موفق ممکن است سال ها طول بکشد، اما از بین بردن آن تنها زمان کوتاهی است. برندهای مد همیشه نیاز به آمادگی و توانایی برای پاسخگویی به مسائل مربوط به عدم قطعیت، ریسک و شهرت دارند، همه در زمان‌های مختلف.

اما در دنیایی با پیچیدگی و نوسانات فزاینده، برندها باید آرزوهای رشد و برنامه های عملیاتی را با خطرات استراتژیک که با آن روبرو هستند متعادل کنند. عوامل متعددی در ایجاد این محیط موثر هستند، مانند:

مقررات در حال تحول
ارتباطات رسانه های اجتماعی
کانال های مصرف کننده بیشتر
جغرافیای وسیع تر
خطرات "سریعتر".
بنابراین ضروری است که شرکت ها هوشیاری خود را افزایش دهند - با نام تجاری و شهرت مهم ترین کالاهایی که باید از آنها محافظت شود.

دگرگونی دیجیتال ابزاری است که شرکت‌ها از طریق آن بر تغییرات سازمانی تأثیر می‌گذارند، ریسک‌های شهرت را مدیریت می‌کنند و شکاف‌های بین انتظارات مشتریان و خدمات و تجربه‌ای که دریافت می‌کنند را می‌بندند. برای یک برند مد، این به معنای تجسم مجدد نحوه خرید در دنیای دیجیتال است، نه اینکه صرفاً فرآیند خرید را برای دنیای فیزیکی دیجیتالی کند.

تحول دیجیتال به چالش کشیدن و تغییر ادراکات ریشه‌دار درباره آنچه که یک شرکت است، انجام می‌دهد و می‌گوید، به منظور افزایش ارتباط با مصرف‌کنندگان است. در حالی که تغییر به سمت omni-channel واقعی و رو به رشد است، اکثریت قریب به اتفاق درآمدهای مد هنوز توسط کانال های فیزیکی آفلاین هدایت می شود. برای برخی از برندهای مد، ممکن است درست باشد که موقعیت جغرافیایی همچنان سنگ بنای جلب تقاضای خرده‌فروشی آفلاین است، اما یک عامل کلیدی برای موفقیت، اطمینان از یک ثبات همه جانبه خواهد بود.
کانال تجربه مصرف کننده که جنبه های فیزیکی، مجازی و عاطفی را در بر می گیرد، از ارتباطات گرفته تا تبدیل و فراتر از آن.

مشتری - چگونه دیجیتال می تواند کمک کند
این همگرایی کانال های دیجیتال و سنتی، همراه با افزایش قدرت مصرف کننده است که منجر به افزایش تقاضا برای تجارب منسجم برند می شود. بنابراین ارزش اطلاعات و تجزیه و تحلیل افزایش خواهد یافت.

تصور کنید که بدانید هر مشتری با ورود به یک فروشگاه چه چیزی را می‌خرد.

تصور کنید بدانید چگونه می‌توانید دقیقاً در زمان مناسب مصرف‌کنندگان را فعال کنید، کلیک و این امکان را داشته باشید که روابط خود را با هر مصرف‌کننده به‌صورت جداگانه - به شیوه‌ای متمایز و شخصی‌شده، تقویت کنید.

این ممکن است رویای غیرممکن باشد، اما پیشرفت در مشتری‌سازی - ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان بر اساس عادات آنها - رویا را نزدیک‌تر می‌کند. مشتری‌داری ممکن است برای برندهای مد تازگی نداشته باشد - همکاران فروش می‌توانند مشتریان کلیدی را در چشم تشخیص دهند. با این حال، افزایش مشتری جهانی، که در مناطق جغرافیایی و کانال‌های متعدد فعالیت می‌کند، درک کامل پایگاه مصرف‌کننده خود را برای برندها سخت‌تر می‌کند.

مشتری مداری دیجیتال (شامل فرآیندهای پیشرو، تجزیه و تحلیل، پیشرفت های تکنولوژیکی در پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ، تجارت و فروش و خدمات) یک تجربه مشتری شخصی را در کانال های متعدد ارائه می دهد - و در نهایت نرخ تبدیل و درآمد را بهبود می بخشد.

اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته در مورد عادات مصرفی، رفتارها، روندها و عوامل تصمیم گیری افراد در دسترس است. با این حال، اگر تصمیم‌گیرندگان بینش‌های اشتباهی دریافت کنند یا مهارت‌ها یا شایستگی‌هایی برای تبدیل بینش محکم به تصمیم‌های تجاری نداشته باشند، سرمایه‌گذاری روی داده‌های بزرگ و تحلیل‌ها به هدر می‌رود. باز کردن قفل این اطلاعات کلید درک ذهنیت مصرف کننده در حال حاضر است و احتمالاً در آینده نزدیک خواهد بود.

با توجه به همگرایی داده های بزرگ، اینترنت اشیا و علم داده، برندهای مد می توانند مشتریان خود را بهتر درک کنند، به روندهای بازار پاسخ دهند و اطلاعات فروش و محصولات خود را تنظیم کنند.

تحول دیجیتال - درست کردن آن
بسیاری از برندهای مد رویکردی پراکنده به تحول دیجیتال دارند و بر فرآیندهای دیجیتالی یا عملکردهای مجزا تمرکز می کنند. تحول دیجیتال اغلب به برنامه‌ها یا پروژه‌هایی که تنها بر تعداد کمی از بخش‌ها تأثیر می‌گذارند محدود می‌شود. گاهی اوقات حتی ممکن است فقط بر روی یک زمینه تمرکز کند، مانند بازاریابی یا فروش - با بازده محدود یا بسیار آهسته.

اما یک فوریت و شتابی در پشت تحول دیجیتال ایجاد می‌شود، زیرا سازمان‌ها برای دوره‌ای که در آن مرزهای سنتی شکسته شده‌اند، دوباره تصور، شکل‌دهی و بازسازی می‌کنند. پیشرفت شتابان فناوری و جذب سریع آن توسط مصرف کنندگان سزاوار سطح متفاوتی از اولویت برای بسیاری از برندهای مد است.

محرک های اولیه برای تحول دیجیتال عمدتاً یا فرصت های مهم یا تهدیدهای وجودی هستند. و فرصت یا تهدید وجودی که این تغییرات نشان می دهد باید کانون توجه رهبران تجاری باشد که آینده سازمان ها و صنایع خود را در نظر می گیرند. تصور مجدد خدمات و تجربه پیشنهادات یک برند، و افزایش ارتباط و درآمد، اغلب ممکن است شبیه کاری باشد که در مراحل بعدی با سرمایه گذاری زیاد و بازدهی طولانی مدت انجام شود.

نکته کلیدی یافتن تعادل مناسب بین شرط بندی - ایجاد نتایج سریع با ایده های نوآورانه - و ایجاد زمینه محکم برای تحول دیجیتال است. برای هر دو، چالش‌های اصلی فقط در مورد آزاد کردن قدرت داده‌ها و تجزیه و تحلیل، مدیریت ریسک‌های برند و شهرت، مدیریت زنجیره ارزش کامل، یا پر کردن شکاف فناوری دیجیتال نیست. اینها همه اجزای اساسی چالش دیجیتال نهایی برای شرکت های مد هستند - یک تغییر کامل در فرهنگ سازمانی که مصرف کننده را در راس آن قرار می دهد.
بیشتر مطالعه کنید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.